Keďže sa internet stáva primárnym zdrojom informácií, odkazy na módu sa stávajú skreslenými, nakoľko pochádzajú zo širokého a často povrchného súboru informácií bez akéhokoľvek kontextu, čím sa stávajú často nepochopené. Najdôležitejšie križovatky v histórii módy sa zmenšujú na jednotlivé fotografie a preto apely na hlbšie chápanie módnych odkazov nebolo nikdy tak dôležité ako dnes najmä smerom na premeny v rámci módneho dizajnu.
Dnes sú dizajnéri konfrontovaní so spotrebiteľmi, ktorí sú oveľa viac informovaní o móde ako kedykoľvek predtým a tak vytváranie skutočnej novosti nebolo nikdy ťažšie. So stále väčším výberom a oveľa širším prístupom k móde sú spotrebitelia stále viac výberoví a kritickí a odmietajú povrchné návrhy.
Hywel Davies, vedúci kurzu Fashion Communication na St.Martins School hovorí, že študenti módneho dizajnu „musia vedieť, čo všetko sa stalo v móde, aby mohli robiť skutočne inovatívne veci a ak absolventi nepoznajú módnu históriu, neustále budú produkovať len nudný a únavný výskum.“
„Všetko je to o osobnej interpretácii výskumu, či už ide o výskum módnej histórie, politiky, hudby, architektúry alebo textilu. Je to súčasť pochopenia kultúrnej mapy módneho priemyslu. Študenti by mali výjsť do knižníc, hovoriť s ľuďmi, chodiť na výstavy, pretože je dôležité, aby boli bohatí na kultúrny kapitál. „
„Zamestnávatelia dnes hľadajú talentovaných dizajnérov so sofistikovanými a vysoko rozvinutými výskumnými schopnosťami, schopnými odhaliť jedinečné kultúrne referencie. Pochopenie posunov v odievaní, siluetách počas storočí a spoločenského kontextu identity je rozhodujúce,“ hovorí Fiona Dieffenbacherová z Parsons School v New Yorku a dodáva, že len „vďaka tomu môžu dizajnéri predvídať cykly a hodnotiť medzery na trhu.“
„Ako pedagóg som presvedčená, že aby dizajnéri mohli predvídať budúce potreby módneho priemyslu, musia byť najprv informovaní o úspechoch, kľúčových otázkach a činnostiach, ktoré ovplyvnili veľké zmeny vo filozofii a historickom kontexte disciplíny móda . „
Emilie Hammen, Institute Francaise de la Mode hovorí: „Ak chcú študenti poznať Chanel alebo Yves Saint Laurenta, musia pochopiť DNA týchto značiek. Nestačí poznať niekoľko posledných kampaní alebo niekoľko posledných kreatívnych riaditeľov, ale musia pochopiť, kto bol Yves Saint Laurent a čo urobil . „
Zowie Broach , Royal College of Art hovorí: „Nezáleží na tom, čo budete robiť, musíte pochopiť, kto boli a sú tí skutoční majstri, takže sa nemôžete len pozerať na kópie, ale skutočne porozumieť tomu, ako sa odevy veľkých majstrov v rôznych vlnách menili v čase. V histórii módy je asi päť z každých 100 dizajnérov, ktorí skutočne posunuli naše remeslo. To sú ľudia, ktorých je dôležité nájsť a pochopiť. Musíte sa pýtať sami seba, ako sa pripraviť, čo sa dozvedieť o histórii módy, aby ste si mohli vytvoriť dlhodobé ciele ako dizajnér. V palete vedomostí je história módy veľmi dôležitým prvkom. „
Adrien Yakimov Roberts, Accademia Costume & Moda dodáva:„Bez toho, aby sme vedeli, čo sa vyrobilo predtým, nemôžeme vytvoriť niečo nové. Je to obrovská výzva. Povedať študentovi, daj mi novosť, znamená, že najskôr potrebuje vedieť niečo o tvaroch, siluetách a konštrukčných technikách v minulosti. Len znalosti historických techník pomôžu nájsť tie nové. Spätná väzba, ktorú dostávame od našich hlavných zamestnávateľov v Taliansku – vrátane Valentino, Gucci , Ferragamo a Fendi – jasne hovorí o tom, že veľmi oceňujú dizajnérov, ktorí poznajú cestu okolo historického výskumu a vedia ho aplikovať súčasným spôsobom. Takým je Alessandro Michele , náš bývalý študent. „